O różnościach poważnie lub mniej poważnie.

Słowo na niedzielę #1

Witam po raz kolejny🙂

Niniejszym wpisem chciałbym zapoczątkować nowy cykl, a zatytułowałem go, jak można już było zauważyć: „Słowo na niedzielę”.

Skąd taka nazwa? Po pierwsze, kolejne wpisy z tego cyklu będą się ukazywały zawsze w niedzielę, a jego zawartość będą stanowiły wybrane przeze mnie cytaty różnych mniej lub znanych osobistości. Formuła wpisów prosta, nie ma co się zbytnio rozwodzić, a poza tym to zawsze miła odmiana wśród miernych tekstów autora bloga przeczytać słowa ludzi wybitnych, które przeżyły ich samych, przetrwały próbę czasu i wydarzeń. Dzisiaj padło na wpis, który jednych skłoni do myślenia (myślę, że większość), a który mi bardzo przypadł do gustu, tak, iż wybrałem jego właśnie na wpis inaugurujący nowy cykl. Zatem zapraszam do czytania i do zaglądania w niedzielę na blog😉

(…) Kiedy zważam krótkość mego życia, wchłoniętego w wieczność będącą przed nim i po nim, kiedy zważam małą przestrzeń, którą zajmuję, a nawet którą widzę, utopioną w nieskończonym ogromie przestrzeni, których nie znam i które mnie nie znają, przerażam się i dziwię, iż znajduję się raczej tu niż tam, nie ma bowiem racji, czemu raczej tu niż gdzie indziej, czemu raczej teraz niż wtedy. . . Kto mnie tu postawił? Na czyj rozkaz i z czyjej woli przeznaczono mi to miejsce i ten czas? Czemu moja wiedza jest ograniczona? Mój wzrost? Moje trwanie raczej do stu lat niż do tysiąca? Jaką rację miała natura, aby mi dać to właśnie, aby wybrać raczej tę liczbę niż inną? Toć w nieskończoności liczb nie ma racji wybrać raczej tę niż inną, nic nie przemawia za tą lub ową! Blaise Pascal



 

Skomentuj

